Co-creatie in de muziekwereld

Co-creatie is tegenwoordig geen onbekend begrip meer. Het inschakelen van de hulp van consumenten om een product aan te passen aan de wensen van de klant, heeft menig bedrijf als eens of meerdere keren gedaan. In de muziekwereld wordt er (nog) bijna geen gebruik gemaakt van co-creatie, maar daar brengen Nick en Simon verandering in.

Het Volendamse duo brengt op vrijdag 8 maart in 1 keer 154 singles uit. Ze hebben het nummer ‘Julia’ met nog 153 andere vrouwennamen opgenomen. Aan de hand van het aantal downloads op iTunes hopen zij te weten te komen welke naam het populairst is onder hun fans.

Ik vind dit een erg leuk initiatief. Nick en Simon willen interactiever zijn met hun fans. Ze willen te weten komen wat hun fans de leukste naam vinden, waardoor ze hier later weer op in kunnen spelen. Daarbij zorgen de downloads voor wat extra inkomsten.

Image

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s